Featured

Carl Sagan ve Marihuana Üzerine

Bu makale, 1971'de yayımlanan Marihuana Reconsidered (Marihuana Gözden Geçirildi) adlı kitap için 1969 yılında yazıldı. Sagan o yıllarda...

22 Mayıs 2010 Cumartesi

Pacman


Çok hoşuma gitti bu resim. Orjinal Pacman'de 256. tura gelince oluyormuş. Nedeni daha çok hoşuma gitti aslında, geçilen tur sayısı 1 byte'ta saklanıyormuş, 255 tur aşılınca da integer overflow'dan yukarıdaki bug oluşuyormuş. 2 gündür Google'ın doodle'ı sayesinde teknolojinin ne kadar geliştiğini düşünmekten kendimi alamıyorum. Herifler 30 yıl önce, bugün bayağı dandik gelen bir sebepten oyunu ancak 255 turluk yapabilmişler, şimdi yapılanlara bak. Ben de bu yaşta böyle diyorsam babam falan n'apsın o zaman, adam doğduğunda "bilgisayar" diye sözcük yoktu Türkçe'de..

Yine de, şu oyunun orjinaline yetişemesem de, ilk gameboy'larda oynayabilmek için fellik fellik aramaktan, bir arama motorunun logosuna basitçe yerleştirilmesine uzanan sürece, daha 22 yaşında olmama rağmen tanıklık edebilmek güzel. Yine de teknolojiyi sevmiyorum, ilgilenmek durumunda olsam da. Bu da ne biçim bir tutarsızlıksa.

Neyse güzel bu, küçüklüğümü hatırlattı. 70'lerde doğanlara hatırlattıklarını düşünemiyorum bile, bildiğin hüzünlenmişlerdir.

Bir de; bu bug olmasa, hakların bitmediği sürece teknik olarak sonsuza dek gidiyormuş Pacman =)

29.12.2010'da gelen ekleme: The IT Crowd'ın S01E04'ünde, üzerinde yukarıdaki resimden olan tişört giyiyor Roy. Çok beğendim, nereden bulabilirim acaba...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder